Tırnak Batması

Tırnak Batması Nedenleri Nelerdir?

Tırnak batması genellikle bir yapısal yatkınlık zemininde gelişir, sıkı ve sivri uçlu, dar uçlu ayakkabılar giymek, obezite, ayak tırnaklarının yuvarlak kesilmesi, ayakların aşırı terlemesi, ayağa sık darbe alınması gibi durumlar tırnak batmasını kolaylaştırır.

Batık Tırnak Tedavisi

Batık tırnak, muayene sırasında tırnağın çevresindeki ete gömülü olarak izlendiği, çevresindeki derinin kırmızı, şiş ve bazen iltihaplı göründüğü, çoğu zaman da şiddetli ağrının eşlik ettiği bir durumdur?

Tırnak Batması Tedavisi ile Hangi Bölüm İlgilenir?

Deri ve saç, mukoza, tırnak gibi deri eklerinin hastalıkları ile dermatoloji uzmanları ilgilenir.

Batık Tırnak Tedavisi Nasıl Yapılır?

Tırnak Batması Tedavisi Nasıl Yapılır?

Tırnak batması tedavisi öncesi tırnak batmasının şiddeti belirlenir.

Hafif şiddetli tırnak batmalarında tırnağın fiziksel olarak yukarıya doğru kalkmasını ve yukarıdan uzamasını sağlamak yeterli olabilir:

Tırnağı kaldırmak

Tırnak ucu dikkatlice kaldırabilir ve altına pamuk, diş ipi veya atel yerleştirebilir. Bu, tırnağı üstteki deriden ayırır ve tırnağın deri kenarının üzerinde büyümesine yardımcı olur. Evde, parmağınızı ıslatarak koyulan malzemeyi çıkarmanız ve malzemeyi belirli aralıklarla değiştirmeniz gerekecektir.

Kızarıklık, şişlik, ağrı ve iltihabın eşlik ettiği evrelerde tırnağın hafifçe kaldırılması yeterli gelmeyebilir. Bu gibi durumlarda lokal anestezi altında bazı işlemler gerçekleştirilebilir:

Tırnağın ve tırnak yatağının kısmen çıkarılması:

Bu işlem lokal anestezi altında klinik ortamında uygulanabilen konforlu bir işlemdir. Batan tırnak kısmı çıkarılarak tırnağın batan yan kısmı matriks adı verilen tırnağın en dip kısmına kadar tırnak yatağından ayrılarak kesillir.  Sonrasında tırnak yatağı ve matriks sodyum hidroksit veya fenol solusyonları ile kimyasal olarak yakılır (kimyasal koterizasyon.) Bu işlem, tırnağınızın batan kısmını üreten yapının ortadan kaldırılmasını sağlayarak tırnak batmasının tekrarlanmasını önler.

Bu tedavi "lateral tırnak avulsiyonu ve kimyasal matrisektomi" olarak adlandırılır.

Tırnak Batması Ameliyatı Ağrılı mıdır?

Tırnak batması tedavisi lokal anestezi altında uygulanan bir tedavi yöntemidir. Anestezi sonrası herhangi bir ağrı duyulmaz. Ete gömülülü olan tırnağın çıkartılması tedaviyi de hızlandıracağı için tırnak batması nedeniyle hissedilen şiddetli ağrı hızla birkaç gün içerisinde geriler.

Tırnak Batması Ameliyatı Sonrası Ne Zaman Yürüyebilirim?

İşlemden hemen sonra yürümenizde bir engel yoktur ancak 2-3 gün kadar ayağın mümkün olduğunca yukarıda tutulması, uzun süre ayakta kalınmaması ve kapalı sıkı ayakkabılar giyilmemesi önerilir. İşlemden ortalama 1 hafta sonra burnu geniş ayakkabılar giyilmeye başlanabilir. Tam iyileşme ortalama 3 hafta sürebilir.

Tırnak Batması Tekrar Eder mi?

Lateral tırnak avülsiyonu ve kimyasal matrisektomi uygulanan hastalarda tırnak batmasının tekrar etme riski çok düşüktür.

Muayene randevusu oluşturmak ve merak ettiklerinizi danışmak için bizimle iletişime geçebilirsiniz