Su Siğili

Molluskum Nedir?

Molluskum, halk arasında bilinen adıyla "su siğili" 1-10 yaş arası çocuklarda sıkça görülebilen bulaşıcı bir cilt hastalığıdır.

Molluskum enfeksiyonunda, cilt üzerinde, minik, kabarık, ortası hafif göbekli, deri renginde kabarıklıklar izlenir.

Molluskum virüsünü her yaşta kapabilirsiniz, ancak en çok 1 ila 10 yaş arası çocuklarda görülür. Atopik dermatiti (genellikle egzama olarak adlandırılır) olan çocuklar, molluskum enfeksiyonuna daha meyillidir.

Molluskum Nasıl Bulaşır? Su Siğili Nasıl Bulaşır?

• Molluskum enfeksiyonu olan başka birine direkt cilt teması ile
  • Molluskum enfeksiyonu olan birinin kullandığı yıkanmamış havlu, spor - yoga - pilates veya şezlong minderini kullanmak
  • Molluskum enfeksiyonu olan birinin giysilerinin ya da spor malzemelerinin kullanılması ile bulaşabilir.

Su siğiliniz varsa nelere dikkat etmelisiniz?

Molluskum (su siğili)  kabarıklıklarını kaşımak, ovalamak veya koparmak virüsü vücudunuzun diğer bölgelerine yayabilir. Kabarıklıklar cildinizin herhangi bir yerinde, göz kapaklarınız veya genital bölgede gelişebilir.

Ayrıca siğilin oynanması ve koparılması başka bir soruna daha neden olabilir. Ellerinizdeki ve tırnaklarınızdaki mikroplar, bu fiziksel hasarlar ile siğilin üzerine bakteri bulaştırabilir. Bu olursa, şişlikler ağrılı hissedebilir. Ateş gelişebilir.

Bu yüzden şunları yapmak çok önemlidir:

• Siğili kaşımaktan ve koparmaktan kaçının
  • Cildinizi temiz tutun
  • Ellerinizi sık sık yıkayın

Su siğili nasıl tedavi edilir?

Su siğilleri eğer sağlıklı bir bağışıklık sisteminiz varsa iz bırakmadankendiliğinden de geçebilir, ancak kendi kendilerine iyileşmeleri uzun zaman alabilir.  Ortalama olarak, tedavi olmaksızın 6 ila 18 ay içinde temizlenir. Bazen bu daha uzun sürer.

Su siğili ağrılı, kaşıntılı veya bakteri bulaşmışsa, hızla sayıları artıyorsa tedavi önerilebilir. Tedavi, bir çocuğun su siğilini diğer çocuklara yayması veya egzaması olması muhtemel olduğunda da gereklidir.

Su siğili ne kadar süre bulaşıcıdır?

Tüm şişlikler kaybolana kadar bulaşıcıdır.

Su siğili tedavisi başladığında, kırmızı ve şişmiş görünebilirler. Bu değişiklik ebeveynler için endişe verici olabilir, ancak bu iyiye işarettir. Bu, vücudun bağışıklık sisteminin virüsle savaştığı anlamına gelir.