Siğil

Siğil neden oluşur?

Siğiller HPV (human papilloma virüs) adı verilen virüsler nedeniyle ortaya çıkan, bulaşıcı cilt hastalıklarından biridir. Yalnızca insanlarda görülen bu bulaşıcı enfeksiyon tipi halk arasında söylenegelenin aksine kurbağalardan veya başka hayvanlardan bulaşmaz. Direkt temas yoluyla ya da ıslak- sıcak- nemli zeminlerden, kapı kollarından, ortak kullanım eşyaları aracılığı ile bulaş gerçekleşebilir. Kişiden kişiye fark eden ve çoğu zaman uzun süren bir kuluçka döneminden sonra ciltten kabarık, deri renginde veya beyaz renkli,  karnabahar benzeri sertlikler şeklinde görülürler. Bazen siğil içine kanamalar nedeniyle küçük siyah noktalar izlenebilir. Ayaka tabanı gibi yüksek basınç altında kalan bölgelerde siğil dışa doğru büyüyemediği için içeri doğru büyüme eğilimindedir. Bu nedenle çoğu zaman siğil içerisinde görülen küçük kanamalara bağlı siyah noktalar da nedeniyle ayak tabanında yabancı bir cisim battığı düşünülebilir. Derinin çok kalın olduğu alanlarda karnabahar görünümü çok net değerlendirilemediğinde nasırlar ile de karışabilir.

Siğiller nasıl görülür?

Siğiller farklı bölgelerde farklı görünümlerde olabilir, ağız içi ve genital bölgelerde beyaz- gri renkli düzensiz yüzeyli kabarıklıklar, yüzde deriden hafif kabarık lekeler şeklinde, ayak tabanında nasır benzeri sertlikler şeklinde, diğer bölgelerde ise karnabahar benzeri deri renginde sert kabarıklıklar şeklinde görülebilir

Siğil nasıl tedavi edilir?

Siğil tedavisinde deriye sürülerek uygulanan ilaç tedavileri, kriyoterapi (dondurarak yakma), elektrokoterizasyon (elektrik enerjisi ile yakma) tedavileri uygulanabilir. Ek olarak kullanılabilecek beta glukan içerikli vitamin kompleksleri bağışıklık sistemini kuvvetlendirerek tedaviyi desteklemek amaçlı kullanılabilir. Tedavi mutlaka dermatoloji uzmanı ile birlikte planlanmalıdır, uzman hekim gözlemi dışında, plansız ve kontrolsüz yöntemlerin uygulanması istenmeyen kalıcı problemlere yol açabilir.