Saç Dökülmesi

Normal, sağlıklı bir saç derisinde yaklaşık 150-200 bin adet saç teli mevcuttur. Gündelik hayatta, saç döngüsünün sağlıklı olduğu bir kişide tarama ve yıkama ile yaklaşık 100-1500 tele kadar saç telinin dökülmesi normal kabul edilir.  Sağlıklı bir saç döngüsünde kaybedilen her saç telinin yerini bir yenisi alır. Dökülen saç teli miktarının arttığı, saç tellerinin inceldiği, saçların seyrekleştiği ve saç derisinin daha fazla görünür olduğunun fark edilmesi durumlarında mutlaka bir dermatoloji uzmanı muayene etmelidir.

Saç dökülmesi sebepleri nelerdir?

Saç dökülmesi, demir eksikliğine, bazı vitaminlerin eksikliğine, tiroit hastalığı veya polikistik over sendromu gibi hormonal problemlere, mevsim geçişlerine, beslenme sorunlarına, bazı deri hastalıklarına, formaldehit gibi kalıcı saç şekillendirmede kullanılan kimyasal maddelere ve sık fön makinesi, saç maşası kullanımı gibi ısıl travmalara maruz kalmaya, stres ve genetik yatkınlığa bağlı olarak ortaya çıkabilir.

Erkek tipi saç dökülmesi / Kadın tipi saç dökülmesi nedir?

Androjenik alopesi olarak adlandırdığımız bu dökülme tipi genetik özellikler ve bazı hormonal problemler nedeniyle ortaya çıkabilir. Erkeklerde saç dökülmelerinin yaklaşık %80’i androjenik alopesi nedeniyle ortaya çıkmaktadır. Bu dökülme tipinde saç tepe bölgesinde dökülme ve incelme başlar ve zamanla ön hat çizgisi kaybolur. Kadınlarda ise genetik özelliklerin yanında polikistik over hastalığı, insülin direnci, böbreküstü bezi hastalığı, androjenik hormonların yükselmesi ve menopoz döneminde tepe bölgesinde ve saç ön çizgi hattında açılmalarla kendini gösterebilir.

Doğumdan sonra saç dökülmesi normal midir?

Gebelik döneminde hormonların etkisi ile dökülen saç sayısı azalır, yani günlük beklenen dökülmeler gerçekleşmez. Sağlıklı ve gür saçlar gebelik boyunca ve doğumdan sonraki 4 ay boyunca devam eder. 4 ay sonunda doğumdan sonra değişen hormonların etkisi ile normalden çok fazla saç dökülmesi ile kendini gösterir. Bu durum doğaldır. 4-6 ay kadar sürebilir. Ancak bu dönemde saç dökülmesini arttırabilecek vitamin ve mineral seviyelerinin incelenmesi gerekir.

Saç dökülmesi tedavisi nasıldır?

Saç dökülmesi tedavisi öncesi saç dökülmesinin nedeni, tipi ve şiddeti belirlenir, sonrasında hastanın tıbbi öyküsu, yaşı, cinsiyeti ve ek hastalık durumuna göre kişiye özel planlanır. Saç dökülmesi tedavisi mutlaka bir dermatoloji uzmanı ile birlikte planlanmalıdır.

Dökülmeye neden olduğu saptanan hastalıkların tedavisinin yanında bu tedavilere destek amaçlı aminoiasit ve vitamin takviyeleri yapılır, mezoterapi, mikroiğneleme gibi saçlı deriyi besleyen ve iyileşmeyi uyaran işlemler uygulanır.

Saç dökülmesi tedavisi fiyatları nelerdir?

Saç dökülmesi tedavisi dermatoloji uzmanının muayenesi sonrası planlanır, planlanan tedavi tipi, sıklığı ve seans sayısı muayene sonrası kişiye özel olarak planlanır.