Keloid Skar

Keloid Nedir?

Bir keloid, bir tür kabarık yara izidir. Diğer kabarık yara izlerinin aksine, keloidler, yara izine neden olan yaradan çok daha geniş alana yayılır ve büyür.

Keloid Neden Oluşur?

Yara izi olan herkes keloid geliştirmez. Bununla birlikte, keloid eğilimli bir cildiniz varsa, yara izine neden olabilecek herhangi bir şey keloide yol açabilir. Buna kesik, yanık veya şiddetli akne ya da kıl kökü iltihapları, su çiçeği gibi enfeksiyonlar dahildir. Bazı insanlarda kulaklarını deldikten veya dövme yaptırdıktan sonra keloid gelişebilir.

Bazen cerrahi bir yara izinde  keloid gelişebilir.

Çok nadiren deri bütünlüğü bozulmadan, kendiliğinden de keloidler ortaya çıkabilir. Bunlara “spontan keloidler” denir.

Bir keloidin ortaya çıkması genellikle zaman alır. Bir yaralanmadan sonra, keloidin ortaya çıkması için aylar geçebilir. Bir kez başladığında, bir keloid aylar veya yıllar boyunca yavaş yavaş büyüyebilir.

Keloid kansere dönüşebilir mi?

Keloidler kansere dönüşmez.

Keloid ne kadar genişleyebilir?

Keloidlerin boyutu ve şekli değişir. Bir kulak memesinde büyük olasılıkla yuvarlak, sert bir kitle şeklinde görülürken,  omuzda veya göğüste bir keloid oluştuğunda, kabarık yara izi cilde yayılma eğilimindedir. Genellikle cilde dökülen ve sonra sertleşen bir sıvı gibi görünür.

Keloid kaşınır mı? Keloid ağrır mı?

Bu kabarık yara izleri büyüdükçe ağrılı veya kaşıntılı hissedilebilirler. Bir eklemi veya geniş bir alanı kaplayan bir keloid, bir kişinin vücudun o kısmını hareket ettirme yeteneğini azaltabilir. Tedavi, ağrı ve kaşıntı gibi semptomların azaltılmasına yardımcı olabilir. Yara izi hareket etmeyi zorlaştırıyorsa, tedavi kişinin bir miktar hareketi yeniden kazanmasına yardımcı olabilir.

Keloid Tedavisi

Tedaviden sonra başka bir keloid oluşma olasılığını azaltmak için birden fazla tedavi türü gerekli olabilir. Tüm keloidler için tek bir tedavi en iyisi değildir.  En iyi sonuçları vermek için hastanın yaşına, keloid tipine ve diğer hususlara göre tedavi seçenekleri belirlenir.

Muayene randevusu oluşturmak ve merak ettiklerinizi danışmak için bizimle iletişime geçebilirsiniz