Akne Vulgaris - Sivilce

Akne (sivilce) Nedir?

Akne günümüzde sıkça görülen cilt hastalıklarından biridir.

Sivilce Nasıl Görünür?

Sivilceler (akneler) sıklıkla derinin daha yağlı bölgelerinde izlenir. Kırmızı, pembe veya sarı renkli , iltihaplı ya da iltihapsız kabarıklıklar, siyah noktalar (açık komedon), beyaz küçük kabarıklıklar (kapalı komedonlar) ya da kistik yapılar şeklinde oluşabilir.

Sivilceler en sık yüzde izlenirken, omuz, boyun, göğüs v-bölgesi, sırt, saçlı deride ve kolun üst kısımlarında da ortaya çıkabilir. İyileşirken kalıcı izlere yol açma ihtimali olması ve kişide sosyal alanda çekinme, öz güven kaybı, depresyon gibi durumlara yol açabilmesi nedeniyle erken tanı ve uygun tedavi önem kazanmaktadır

Ergenlik çağında değişen hormonların etkisi ile sivilceler ortaya çıkabilir. Bazen sivilcelerin başlangıcı 20’li yaşlardan sonra da olabilir, bu tip akneler ise erişkin aknesi olarak tanımlanır. Erişkin aknelerinde tedavi süreci, ergenlik aknelerine göre tedaviye daha uzundur, hastalık daha dirençlidir ve daha çok sabır ister. Erişkin akneleri kadınlarda daha sık görülür

Sivilce nasıl oluşur?

Deride yağ bezleri  kıl köklerine açılır. Bu kıl köklerinin (foliküllerin) fazla sebum (yağ) ve ölü deri artıkları ile  tıkanması sonucu sivilceler oluşur. Genetik, hormonal ve çevresel etkenler yağ üretiminin  artmasına yol açarak  siyah ve beyaz noktaları (komedonlar) meydana getirir. Tıkanan kıl köklerinin kılıfı bir süre sonra parçalanır, ölü doku artıkları ve sebumun doku arasına sızması sonucu ciltte iltihaplar, kırmızı kabarıklıklar, iltihaplar ve kistler görülmeye başlar.

Sivilce nedenleri nelerdir?

• Genetik özellikler, genetik yatkınlık

• Aşırı stres

• Uygun olmayan kozmetik ürün veya uygulamalar

• Hormonal dengesizlikler

• Bazı ilaçlar (B12 takviyeleri, hormon ilaçları vb.)

Sivilce tedavisi nasıl yapılır?

Akne tedavisi kişiye özel planlanlanır. Tedavide her hastaya standart bir protokol uygulanmaz. Hastanın tıbbi öyküsü, muayene bulguları ile birlikte değerlendirilerek özgün bir tedavi planlanır.

Sivilce tipi ve şiddetine göre krem veya ağızdan alınan ilaç formunda tedaviler, kimyasal peeling veya mekanik boşaltma işlemleri uygulanır.

Akne tedavisi ardından veya tedavi ile birlikte akne izlerinin tedavisi için Altın İğne Radyofrekans, mikroiğneleme, fraksiyonel lazer gibi yöntemler  ve bu işlemlerle birlikte işlemlerin etkisini kuvvetlendirmek amacı ile vitamin, hyalüyonik asit dolgu ve mezoterapi tedavileri uygulanır.

Sivilce tedavisi fiyatları nelerdir?

Sivilce tedavisinde tercih edilecek tedaviler ve tedavi fiyatları muayene sırasında doktorunuz tarafından belirlenir. Muayene randevusu oluşturmak ve merak ettiklerinizi danışmak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.